Kine Momentum

Yoga met hart voor (toekomstige) mama’s

Elke donderdag van 19u30 – 20u30


Vinyasa Flow en core-stability

Door Yogadocente Lisa De Groote

Het doel van deze yogalessen is om een intensieve workout voor het ganse lichaam te bieden. Er gaat hierbij veel aandacht naar het correct en bewust gebruiken van je ademhaling tijdens het aanhouden en uitvoeren van krachtige Yogahoudingen. Tijdens de eerste 40 minuten beleef je een intense Vinyasa Flow waarbij je arm-, buik- , bil- en bekkenbodemspieren zullen branden. Nadien volgt een rustige Flow, waarbij je lichaam en geest volledig tot rust zal komen. Door toekomstige en jonge mama’s samen te brengen in 1 groep ontstaat een groot samenhorigheidsgevoel dat je zelfvertrouwen als (toekomstige) mama een boost zal geven.

Voor

  • Vrouwen met een kinderwens die hun lichaam optimaal (fysiek en mentaal) willen voorbereiden op een zwangerschap
  • Mama’s die hun lichaam vanaf 3 maand na de bevalling terug willen versterken zowel fysiek als mentaal
  • Voor deze lessen is het aangewezen reeds een goede basiscontrole van buik- en bekkenbodemspieren te hebben. Vanaf 6 weken na de bevalling plan je dus best eerst enkele individuele kine sessies in om te werken aan een stevige basis core-stability.
  • De oefeningen worden veilig aangepast voor vrouwen met een rectus-diastase.

Schrijf je in